Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Measuring the performance of Public Universities of Georgia: The Case of Social Sciences Faculties Problems of education quality and knowledge production
Shubitidze, Sopiko ; Balon, Jan (vedoucí práce) ; Senkova, Olga (oponent)
In this research I investigate the problem of education quality at the faculties of Social Sciences at four Georgian Public Universities. The findings of research are derived through interviewing of professors and document analysis of Georgian legislation concerning higher education and European-level frameworks supporting the enhancement of education quality. I deal with the problem of quality using the mixture of theories. I divided researched topics in three parts: Ideological, Institutional and personal-level. The majority of theoretical claims were disproved in the local context of Georgia. Education quality and knowledge production are multi-faceted problems at Georgian Public Universities, Faculties of Social Sciences and it mainly is related to the scarce state resources allocated to HEIs in general in Georgia.
Zavedení, udržování a rozvoj systému managementu kvality ČSN EN ISO 9001:2009 ve vzdělávání
Vojtěch, Petr ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Předkládaná práce se zabývá managementem kvality ve vzdělávání. Podrobně popisuje zavedení, udržování a rozvoj systému managementu kvality ISO 9001 jako jedné z možných cest pro zlepšení a zefektivnění procesu vzdělávání. Úvod teoretické části se zabývá vysvětlením pojmů kvalita vzdělávání, kvalita řízení, kvalita školy, řízení kvality, modely managementu kvality. Další část diplomové práce se věnuje zavedení systému managementu kvality. Následující kapitola se zabývá procesním řízením jako prostředkem pro udržování systému managementu kvality. Závěrečná kapitola teoretické části popisuje cloud computing jako aktuální a progresivní cestu rozvoje managementu kvality. Předmětem výzkumu je proces implementace systému managementu kvality. Vlastní implementační model vychází z kvalitativního výzkumu provedeného v několika školách, který je zpracovaný ve formě případové studie. V přílohové části je pak zpracována řada reálných dokumentů, které přispějí k lepší představě o procesu implementace. KLÍČOVÁ SLOVA: Kvalita vzdělávání, management kvality, ISO, kritéria kvality, standardy kvality, Office 365, cloud
Measuring the performance of Public Universities of Georgia: The Case of Social Sciences Faculties Problems of education quality and knowledge production
Shubitidze, Sopiko ; Balon, Jan (vedoucí práce) ; Senkova, Olga (oponent)
In this research I investigate the problem of education quality at the faculties of Social Sciences at four Georgian Public Universities. The findings of research are derived through interviewing of professors and document analysis of Georgian legislation concerning higher education and European-level frameworks supporting the enhancement of education quality. I deal with the problem of quality using the mixture of theories. I divided researched topics in three parts: Ideological, Institutional and personal-level. The majority of theoretical claims were disproved in the local context of Georgia. Education quality and knowledge production are multi-faceted problems at Georgian Public Universities, Faculties of Social Sciences and it mainly is related to the scarce state resources allocated to HEIs in general in Georgia.
Zavedení, udržování a rozvoj systému managementu kvality ČSN EN ISO 9001:2009 ve vzdělávání
Vojtěch, Petr ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Předkládaná práce se zabývá managementem kvality ve vzdělávání. Podrobně popisuje zavedení, udržování a rozvoj systému managementu kvality ISO 9001 jako jedné z možných cest pro zlepšení a zefektivnění procesu vzdělávání. Úvod teoretické části se zabývá vysvětlením pojmů kvalita vzdělávání, kvalita řízení, kvalita školy, řízení kvality, modely managementu kvality. Další část diplomové práce se věnuje zavedení systému managementu kvality. Následující kapitola se zabývá procesním řízením jako prostředkem pro udržování systému managementu kvality. Závěrečná kapitola teoretické části popisuje cloud computing jako aktuální a progresivní cestu rozvoje managementu kvality. Předmětem výzkumu je proces implementace systému managementu kvality. Vlastní implementační model vychází z kvalitativního výzkumu provedeného v několika školách, který je zpracovaný ve formě případové studie. V přílohové části je pak zpracována řada reálných dokumentů, které přispějí k lepší představě o procesu implementace. KLÍČOVÁ SLOVA: Kvalita vzdělávání, management kvality, ISO, kritéria kvality, standardy kvality, Office 365, cloud
Impact of income inequality on quality of tertiary education: Should professors from Cambridge thank to Robin Hood?
Jedlička, Roman ; Stroukal, Dominik (vedoucí práce) ; Nikolovová, Pavla (oponent)
Kvalitu vysokých škol ovlivňuje mnoho faktorů. Současný výzkum nejčastěji pracuje s čistě ekonomickými veličinami jako HDP, výdaje na terciární vzdělání atd. Objevují se ovšem i práce, které zkoumají vliv sociálních aspektů na kvalitu terciárního vzdělání. V této práci jsem zkoumal, jaký vliv na kvalitu terciárního vzdělání má rozdělení příjmů ve společnosti. Pomocí analýzy socioekonomických dat z 76 zemí se mi podařilo dokázat, že neexistuje lineární vztah mezi rozdělením příjmů ve společnosti a kvalitou terciárního vzdělání. Dále se mi podařily identifikovat hlavní veličiny, které ovlivňují kvalitu terciárního vzdělání -- velikost populace, HDP na obyvatele a fakt, že v dané zemi je hlavním jazykem angličtina. Modifikovaná verze modelu ukázala také pozitivní vliv výdajů na vědu a výzkum na kvalitu terciárního vzdělání.
Analýza vztahu vzdělání a ekonomického růstu se zaměřením na terciární školství
Pantovič, Nikola ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Pfeifer, Lukáš (oponent)
Práce ověřuje vztah mezi vzděláním a ekonomickým růstem s využitím ekonomické teorie a aktuálních informací z oblasti vzdělávání v reáliích České republiky. Po ověření vztahu analyzuje současný stav a podobu českého školství. Prokázání klesajících výsledků základního a středního školství s pomocí mezinárodních srovnávacích šetření a neexistence podobných dat v oblasti terciárního vzdělávání směřují cíl práce k vyhledání příčin klesajících výsledků žáků základních a středních škol a jejich vlivu na kvalitu vysokoškolského vzdělání. Následný rozbor českého terciárního školství identifikuje silné a slabé stránky vysokoškolského vzdělávacího systému a vymezuje pozitivní a negativní trendy v této oblasti v období posledního desetiletí. Konečné zjištění příčin určujících současnou úroveň a kvalitu terciárního vzdělání vede k předložení doporučení pro jejich zlepšení a zvýšení konkurenceschopnosti českých vysokých škol v mezinárodních srovnáních.
Vliv zdrojů financování na kvalitu terciárního vzdělávání
Jedlička, Roman ; Chytilová, Helena (vedoucí práce) ; Pichaničová, Ludmila (oponent)
Cílem této práce je zkoumat vliv objemu a struktury výdajů na kvalitu terciárního vzdělání vyjádřenou počtem elitních vysokých škol. Práce také kriticky hodnotí akademické žebříčky a jejich metodologii. Pomocí ekonometrické analýzy dat zemí OECD a partnerských zemí se mi podařilo dokázat, že celkový objem výdajů pozitivně ovlivňuje kvalitu terciárního vzdělávání. V případě struktury výdajů se již výsledky lišily. Zatímco výdaje ze soukromých zdrojů pozitivně ovlivňují kvalitu terciárního vzdělávání, vliv výdajů z veřejných zdrojů na kvalitu terciárního vzdělání nebyl prokázán. Následně jsou zde diskutovány možné příčiny těchto výsledků.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.